Zoekwoordenonderzoek

Wordt een kei in content!

Een informatieve tekst over jouw producten, een film over jouw bedrijf, een PDF met hierin al je diensten, of een afbeelding die meer zegt dan honderd woorden...het zijn allemaal voorbeelden van content, en als dit op de juiste manier wordt ingezet, zul je hier zeker mee scoren!

Interesse?

Neem contact met ons op en je hoort van ons!

Wordt een autoriteit

Meer bezoekers

Meer omzet

Transparant en helder

Goede content start met een zoekwoordenonderzoek.

Content toevoegen doe je natuurlijk niet zomaar in het wilde weg. Hiervoor dient eerst onderzoek gedaan te worden, om te kijken welke onderwerpen je kunt behandelen. Heel vaak wordt echter vergeten ook naar de verschillende varianten van de voor jou relevante zoekwoorden te kijken. Ook de 'long tail zoekwoorden' mogen zeker niet vergeten worden!
Nieuwsgierig geworden hoe dit allemaal werkt? Lees dan snel verder, of neem direct contact op.
Vergrootglas

Starten met je zoekwoordenonderzoek

Er zijn dus veel verschillende manieren van content die je kunt produceren. Nadat je daar een keuze uit hebt gemaakt, ga je nadenken over de boodschap en het doel dat je wilt bereiken. Als voorbeeld zullen we eens een kapper nemen. Je boodschap is natuurlijk dat je een geweldige kapperszaak hebt en dat iedereen haar of zijn haar bij jullie moet laten knippen. Je doel is dan ook om zoveel mogelijk klanten te krijgen.

Welke zoekwoorden gebruik ik in een tekst?

Nu is het zaak om de pagina's op je website te gaan vullen met relevante informatie.  Met bijvoorbeeld de zoekwoordenplanner van Google kun je erachter komen op welke woorden gerelateerd aan je kapperszaak veel gezocht wordt. Vervolgens is het zaak om deze woorden, de zoektermen, ook in je tekst te gaan gebruiken, zodat men je kan vinden als er op bijvoorbeeld 'kapper in Overijssel' gezocht wordt. Nu is een provincie natuurlijk te ruim en kan je beter je plaatsnaam gebruiken.

Blijf uniek in je teksten

Tegenwoordig is Google dusdanig slim, dat het geen zin heeft je tekst vol te proppen met zoekwoorden. Ook het kopiëren van andere websites wordt gezien en afgestraft. Maar wat doe je dan? Wees jezelf! Vertel over je bedrijf, en je zult zien dat je de juiste zoekwoorden al vaak zat gebruikt. Zorg tevens voor variatie. Alleen tekst is niet uitnodigend voor je klanten, dus zorg ervoor dat je creatief bent door middel van het gebruik van bijvoorbeeld afbeeldingen, video's of PDF'jes.

Het gebruik van longtail zoekwoorden

Een zeker niet te onderschatten factor voor het verkrijgen van meer verkeer of meer klanten, zijn de longtail zoekwoorden. Dat zijn dus niet de korte woorden zoals bijvoorbeeld kapper, maar denk aan zinnen als 'kapper die volgens de laatste modetrends knipt'. Door het gebruik van deze zinnen spreek je direct klanten aan die specifiek op zoek zijn. Vergeet tenslotte ook de synoniemen niet, en gebruik ook eens een woord als barbier in plaats van kapper.
Share by: